Helgfria vardagar 8.00-17.00 010-331 96 00
Home
Corona

Så här förhåller sig AudioNova till Corona

På AudioNova tar vi naturligtvis den aktuella situationen med Coronaviruset på allvar och följer myndigheternas riktlinjer. Det betyder att vi har vidtagit ett antal åtgärder för att säkerställa att du kan känna dig trygg att komma till våra mottagningar och få den hjälp du behöver med dina hörapparater.

Ring oss eller besök en av våra mottagningar

Alla våra mottagningar förblir öppna och om du har en tid bokad är vi redo att ta emot dig som vanligt. Vissa mottagningar kan ha ändrade öppettider – håll koll på våra öppettider här.

Om du har frågor eller behöver hjälp med dina hörapparater, ring gärna till din mottagning eller på 010-331 96 00. Vi finns här för att hjälpa dig.

Vad vi gör för din säkerhet

Vi vet att en stor del av våra kunder tillhör riskgrupper för Coronaviruset. Därför har vi förutom våra redan utökade hygienrutiner vidtagit extra försiktighetsåtgärder och riktlinjer för alla våra mottagningar;

  • Vi tar endast emot bokade besök, mottagningen kan vara låst – knacka på!
  • Mellan varje besök är tid avsatt så att vi kan rengöra utrustningen noga.
  • I största möjliga mån ser vi till att du inte möter andra kunder i mottagningen.
  • Du möter så få av oss i personalen som möjligt och vi håller avstånd till varandra.

Detta gör vi för alla våra kunder, men om du tillhör en riskgrupp och undrar vad mer vi kan göra ska du bara ta kontakt med oss så försöker vi lösa ditt besök så säkert som möjligt.

Ring din mottagning eller på 010-331 96 00 för att boka en tid.

Möjlighet till sjukresa 

För att undvika resor med kollektivtrafik har du som är 70 år eller äldre rätt till sjukresor via Region Stockholm. I dagsläget gäller dessa regler till 15e juni.

Har du inget sjukresekort sen tidigare lägger du själv ut för resan till oss och spar kvittot från taxiresan (valfritt taxibolag). Be om ett bevis på besöket från din AudioNova-mottagning som komplement till kvittot. Skicka kvitto, besöksbevis och ev bankuppgifter (annars får du en avi hem på posten) till Färdtjänsten/Sjukresa, Box 30103, 104 25 Stockholm. 
 

Möjlighet till telefonkonsultation

Om du vill stanna hemma men har frågor om hörapparater, tillbehör eller hur du på ett säkert sätt kan besöka oss har du nu möjlighet att boka tid för telefonkonsultation med en audionom.

Under telefonkonsultationen kommer du att prata med en leg. audionom som kan svara på frågor och hjälpa dig med eventuella problem med dina hörapparater. Vi avsätter gott om tid för att svara på alla dina hörselrelaterade frågor. Ring 010-331 96 00 för att boka en tid.

Möjlighet för hemleverans

Vi vet att det kan vara tufft att sitta hemma i karantän och inte höra ordentligt. Därför har vi nu öppnat upp möjligheten för hemleverans av hörapparater och skapat ett team som kan utvärdera, ställa in, samt leverera hörapparater hem till din dörr utan någon som helst fysisk kontakt.

I första hand gäller detta Stockholm- och Södertäljeområdet samt för de kunder som redan har varit hos oss och gjort ett hörseltest. Det gäller också kunder som kan behöva få hemleverans av en hörapparat som har varit på service hos oss.
 
Om du vill veta mer eller boka en hemleverans ring 010-331 96 00.

Är du i en riskgrupp? Boka en privat konsultation

Vi gör allt vi kan för att göra ditt besök hos oss så säkert som möjligt. Vi har utökade hygienrutiner i alla våra kliniker, men vi vill ytterligare underlätta för våra kunder i riskgrupper att besöka oss. Därför erbjuder vi nu det vi kallar ”privat konsultation” i utvalda mottagningar - då endast du och audionomen är på plats för att du ska känna dig så säker som möjligt. I övrigt håller vi dessa mottagningar stängda och låst, för att minska smittrisken ytterligare. Vi är här för att hjälpa dig höra!
 
Om du vill veta mer eller boka en privat konsultation ring 010-331 96 00.
Hitta din mottagning