HR-generalist till Sonova Retail Sweden AB

Är du en HR-generalist som vill ta ett större eget ansvar? Då kan detta vara rollen för dig. Vi söker nu en HR-generalist till Sonova Retail Sweden AB som vill ansvara för att leda och koordinerar HR-arbetet för den svenska verksamheten samt verka konsultativt och vara ett viktigt stöd för chefer och medarbetare. Tjänsten är en tillsvidareanställning och placeringsort är Stockholm. Du rapporterar till HR Manager i Danmark. Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter

Rollen innebär att stötta chefer och anställda i alla operationella HR processer såsom rekrytering, introduktionsprogram, kompetensutveckling, avveckling, rehab, organisationsförändringar, avtal, performance management och lönerevision. I ansvaret ligger också att garantera att HR-processerna överensstämmer såväl med nationella lagar och regler som Corporate policies och processer inom den egna verksamheten. I tjänsten kommer det att förekomma resor till de olika mottagningarna i landet. En gång i månaden kommer du att delta i företagsgemensamma möten på kontoret i Klampenborg, Danmark. Som HR-generalist får du ett självständigt ansvar för att: • Säkra att HR processerna drivs på ett effektivt sätt och i förhållande till lagar/avtal, processer, policies och riktlinjer samt företagsgemensamma strategier. • Säkerställa koordinering och samarbete med outsourcad löneadministrationspartner kring personalens löner varje månad. • I samarbete med cheferna ansvara för lönerevision. • Självständigt driva arbetsrättsliga ärenden och fackliga förhandlingar. • Bistå cheferna i samband med MBL förhandlingar och support i arbetsrättsliga frågor. • Rapportering till myndigheter.

Utbildning/erfarenhet

Vi ser att du har relevant utbildning och 3–4 års erfarenhet i rollen som HR konsult/specialist eller liknande. Du har goda kunskaper om HR processer såsom rekrytering, organisationsförändringar, arbetsrätt, avtal, lönerevision och performance management. Du har en god affärsmässig förståelse och god kunskap i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Du är en van användare av MS Office, Word/Powerpoint/Excel. Som person är du självständig och tar ansvar och ägarskap för att lösa uppgifter till rätt kvalité och i förhållande till deadlines. Du har en god kommunikativ förmåga med helhetssyn och kan arbeta processorienterat och följa standards. Du stödjer och samarbetar med dina kollegor och ledare i att nå deras mål och kan skapa förtroende med hög integritet. Du har en förmåga att prioritera och fokusera bland många uppgifter med deadlines på ett strukturerat och serviceinriktat sätt. Du gör ditt bästa, är en lagspelare och engagerar dig själv och tänker framåt. I gengäld erbjuder vi dig att ta del av en verksamhet med höga ambitioner.

Om Sonova Retail Sweden AB

Sonova Retail Sweden AB driver kedjan AudioNova, som genom de senaste åren har uppnått en marknadsledande position på den privata marknaden för hörapparater. Vi arbetar utefter en god hörsel för alla, då vi tror på, att genom en god hörsel skapar vi den bästa kontakten mellan människor. 2016 blev AudioNova en del av Sonova, som är världsledande producent av högteknologiska hörsellösningar. Sonova har fler än 3000 butiker globalt.  

Skicka din ansökan här, vi samarbetar med Poolia.