Helgfria vardagar 8.00-17.00 010-331 96 00
Home
Leverans, retur och reklamation

Webbshop: Leverans, retur och reklamation

På den här sidan hittar du svar på alla dina frågor om leverans, retur och reklamation. Om du inte hittade svaret på din fråga är du alltid välkommen att ringa oss på 010-331 96 00.

Ladda ner returformulär

Önskar du att returnera en produkt eller vara, så kan du ladda ner vårt returformulär här:

LADDA NER RETURFORMULÄR
Leverans, retur och reklamation

Information om leverans

Vad kostar frakten?
Fraktkostnaden är 65 kr, och om du köper för mer än 350 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

Observera att vi endast skickar till adresser i Sverige.
Hur lång tid tar leveransen?
Leveransen tar vanligtvis 2-5 arbetsdagar eftersom varorna skickas från vårt lager i Nederländerna.

Observera att vi endast skickar till adresser i Sverige.
Vem levererar mitt paket?
Vi använder UPS som transportleverantör, UPS har inlämningsplatser över hela landet. Du hittar din närmaste inlämningsplats här.

Observera att vi endast skickar till adresser i Sverige.

Lämna tillbaka

Hur returnerar jag?
Om du vill returnera en vara, ladda ner vårt returformulär här.
Följ de enkla stegen på formuläret och kom ihåg att bifoga retursedeln i din returförsändelse.
Observera att det inte går att returnera en vara som köpts online i våra fysiska hörselmottagningar.
Hur byter jag en vara?
Om du vill byta en vara, ladda ner vårt returformulär här.
Följ de enkla stegen på formuläret och bifoga retursedeln till din returförsändelse.
Observera att det inte går att byta en vara som köpts online i våra fysiska hörselmottagningar.
Vad kostar returen?
Returer är gratis. När du skapar en retur via stegen på returformuläret här, skickar vi dig en paketetikett som du skriver ut och sätter fast på din returförsändelse.
Var kan jag lämna in mitt returpaket?
Vi samarbetar med PostNord gällande våra returförsändelser. Du kan därför lämna in din returförsändelse på alla PostNords serviceställen och postkontor. Hitta ditt närmaste serviceställe här.
 
Kan jag returnera en produkt via en AudioNova-mottagning?
Tyvärr är det inte möjligt att returnera varor och produkter som köpts online i våra fysiska hörselmottagningar. Ladda istället ner vårt returformulär här och följ de enkla stegen för att skapa en retur.
När kan jag förvänta mig att få tillbaka pengarna?
När du har skapat en retur och skickat tillbaka din leverans till oss tar det upp till 14 dagar från att vi har fått och godkänt din retur tills du får pengarna tillbaka till ditt konto. Pengarna returneras med samma betalningsmetod som du använde vid inköpstillfället.
 

Klagomål

Hur reklamerar jag en produkt?
Om du har fått en defekt vara eller om du vill reklamera en produkt av annan anledning så kan du ladda ner vårt returformulär och följa de enkla stegen på formuläret för att skapa ett reklamationsärende.
Kan jag reklamera ett föremål via en AudioNova-mottagning?
Tyvärr är det inte möjligt att reklamera föremål som köpts online i våra fysiska mottagningar. Ladda istället ner vårt returformulär och följ de enkla stegen för att skapa ett klagomål.
Om du inte hittade svaret på din fråga är vår kundtjänst redo att hjälpa dig på 010-331 96 00.
Hitta din mottagning